RSS

La muzeul Grigore Antipa

04 Mar

Girafa de la Antipa

Iata si povestea povestea vizitei noastre la Muzeul Grigore Antipa din Bucuresti.

Asadar, intr-o zi de vineri ploioasa ne-am luat de manuta si mergand pe jos si cu metroul, dupa cum am povestit anterior, am ajuns la `muzeul cu girafa` – stiti si voi girafa mult admirata si pozata din fata intrarii. I-am explicat inca de acasa ca urmeaza sa vedem un loc cu multe animalute frumoase si a fost de la inceput incantata de idee.

la fluturi la Antipa02

Eu nu mai fusesem de ceva vreme acolo, cred ca ultima mea vizita a fost in clasa a zecea cand profesoara de biologie ne-a cerut sa facem un eseu pe aceasta tema. Oricum muzeul m-a atras si in copilarie, imi placea mult partea cu pestera, care exista sub o alta forma si astazi. Stiam ca s-a renovat insa trebuie sa recunosc ca amenajarea mi-a depasit asteptarile. Totul e nou si ingrijit, exista zone in care sunt proiectate imagini, unele sali au si efecte sonore sau de lumini, peste tot sunt ecrane digitate de pe care poti obtine rapid informatii succinte despre animalele din fata ta. In zona dinozaurilor este amenajat un podet care trece peste ceea ce dau impresia a fi niste fosile decoperite in acel loc, in zona dedicata insectelor, un fluture urias, colorat, troneaza pe tavan ceea ce a determinat-o pe pustoaica sa se intinda cu fata in sus pe o bancuta pentru a examina cu atentie tavanul. Dinozaurul nu a atras-o in mod deosebit pentru ca se pare ca `e rau si musca` si cand i-am spus sa stea ca sa ii fac o poza cu el a zis ca se misca asa ca n-am mai insistat (poate mi-a scapat mie ceva­čÖé ).

ursul polarrenipestele arici magarusla Antipa 03la Antipa fluturiCrocodinozaur dropiieschimoscapre broasca testoasaberzetavan Antipa

Pe scurt, am vazut maimute, tigri, lei, crocodili, berze, vulturi, pesti, pelicani si dropii, lupi si ursi, vulpite si tot soiul de rozatoare, si multe altele pe care nu ne amintim cum le cheama. ratuscuta a recunoscut toate animelele din cartile ei cu poze si povesti. Abia am asteptat sa trecem prin pestera, efectul insa nu a fost cel scontat caci i-a fost cam teama insa am trecut oricum caci pe acolo trecea traseul si nu exista ruta ocolitoare. Mi-a placut sa vad expus si biroul celui care a infiintat muzeul in 1908, omul de stiinta Grigore Antipa.

biroul lui Grigore Antipa

Ca dotari ar fi de amintit dulapurile cu cheita in care ne-am lasat hainele grose si putin umede, toaletele civilizate la care am ajuns destul de usor cand a fost cazul (e drept ca am sarit peste vreo 2-3 cordoane ca sa scurtam drumul) si nu in ultimul rand personalul extrem de amabil. Mai era si un magazin de souvenir-uri prin care nu ne-am uitat caci ne atrageau ca un magnet exponatele si o cafenea care arata tare bine, insa nu am mai avut timp sa poposim si acolo, dat fiind durata preconizata a drumului catre casa (ramane pe alta data sa savuram un cappucino si un fresh de portocale). Am stat acolo cam o ora, pana cand fata mea mi-a soptit ca vrea sa mergem inapoi la tren, ceea ce am si facut in minutele urmatoare.

Ar fi grozav ca si alte muzee din Bucuresti sa ajunga la standardul acestuia (cu o mentiune speciala pentru Muzeul CFR despre care am povestit de curand).

A fost o dimineata tare reusita si recomand vizita parintilor cu copii de toate varstele si nu numai!

http://www.antipa.ro/ – gasiti informatii destul de detaliate pe site

Muzeul National de Istorie Naturala `Grigore Antipa` din Bucuresti – Sos. Kiseleff nr.1, sector 1 , Bucuresti

Intrare adulti: 20 lei – copiii mici au intrare gratuita (insa nu stiu pana la ce varsta), taxa foto 10 lei; audioghid disponibil contra cost. Lunea este inchis, iar orarul de vizitare difera in functie de sezon – verificati pe site.

Muzeul Antipa

 
Leave a comment

Posted by on March 4, 2013 in prin muzee

 

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

 
Cartile Copilariei

Habarnam, Aumadoare, Cipi, Mos Barbuta, Apolodor, Mac si Cocofifi, Pinocchio, Ursul pacalit de vulpe...

Jiminy's Blog

despre incapacitatea cuget─âtorului de a-┼či reduce subiectul de cercetare, despre s─âpatul, udatul, ├«ngr─â┼čatul ┼či plivitul copiilor ca s─â creasc─â (dup─â capul t─âu) buni, despre nimicuri ┼či prieteni pe via┼ú─â

HANDMADE ACCESSORIES

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

C─âl─âtorii cu copii

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Pur si Simplu - cosmetice naturale

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Jurnal de weekend si calatorie

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

lola dream factory

our truest life is when we are in our dreams awake

Rezisten╚Ťa Urban─â

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Mintea de ceai

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Dia's Blog - Dianora.ro

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Retete culinare :: LaLena.ro

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

Printre rânduri

despre jocuri si jucarii mesterite de parinti si copii plus alte nazdravanii

